al contingut a la navegació Informació de contacte

El Poal commemora el centenari de la seva independència de Bellvís

DIJOUS 22 JULIOL 2021

Un vuit de març del 1920, l'Ajuntament del Poal celebrava el primer Ple com a ens local, havia aconseguit independitzar-se de Bellvís, municipi al qual pertanyia des de l'any 1788.

Aquest cap de setmana el Poal commemora aquest fet, que es va assolir gràcies a la intervenció del que va ser diputat per Balaguer, Felip Rodés, amb un seguit d'actes que tindran lloc a la plaça dels Desvalls, durant el dia, i que continuaran el diumenge 9 de maig.

El programa l'encetarà l'espectacle infantil "passem una estona?" de la companyia Nopatiskos teatre, a les 12 del migdia. L'acte central tindrà lloc a partir de les sis de la tarda, en el qual participaran l'alcalde del Poal i president del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, Rafel Panadés, i l'alcalde de Bellvís, i president de la Diputació, Joan Talarn. La celebració també comptarà amb la participació de l'escriptor i president del Centre de Recerques del Pla d'Urgell Mascançà, Jaume Suau que farà una explicació històrica, i un recull d'anècdotes sobre l'esmentat procés d'independència.
Imatge Història gràfica del Poal

Un cop finalitzat l'acte institucional, tindrà lloc l'espectacle "Sonau, musichs, sonau" que representa balls i festa de la Catalunya del Barroc. El diumenge obrirà el programa un concert i ballada de sardanes que durà a terme la Cobla 11 de setembre. A les sis de la tarda, davant de l'edifici de Cal Castell la companyia de teatre L'Agropecuària Produccions Extensives representarà l'espectacle La Rambla de les Floristes. Es tracta de la representació dirigida per Emili Baldellou, de l'obra de Josep Maria de Segarra, ambientada en la Barcelona a les portes de l'esclat de la revolució de la Gloriosa del 1868.

Tots els actes se celebraran a l'aire lliure respectant les mesures de seguretat vigents per la COVID-19.